Conform topului BrandZ 2011 al celor mai valoroase companii din lume, intocmit de agentia specializata in branduri globale, Millward Brown, Apple a depasit Google devenind cea mai puternica marca din lume in anul 2011. Google paraseste astfel pentru prima data in ultimii patru ani prima pozitie din acest clasament.
Valoarea Apple a fost estimata de cei de la Millward Brown la 153 de miliarde de dolari. Directorul agentiei Millward Brown, Peter Walshe citat de au.ibtimes.com a declarat pentru agentia Reuters: “Atentia meticuloasa acordata de Apple detaliilor, combinata cu prezenta din ce in ce mai mare a gadget-urilor sale in mediile corporatiste, i-au permis sa se comporte diferit fata de alti producatori de electronice.” Referitor la succesul enorm de care se bucura produsele Apple printre consumatori, Peter Walshe a declarat: Apple “face ceea ce fac brandurile de lux, in cazul carora, cu cat este mai mare pretul, cu atat dorinta consumatorilor de a le avea este mai mare si mai sustinuta”.
Topul primelor 10 cele mai valoroase companii din lume in 2011 a fost completat de:
2) Google situat pe locul doi cu o valoare estimata la 111, 5 miliarde de dolari,
3) IBM – locul trei – cu o valoare ce se ridica la 100, 8 miliarde de dolari,
4) McDonald’s urca in top si se claseaza pe locul patru cu o valoare ce se ridica in 2011 la 81 miliarde de dolari. McDonald’s a urcat doua locuri in clasament fata de anul trecut depasind astfel valoarea Microsoft si Coca Cola.
5) Microsoft ocupa locul cinci cu o valoare estimata la 78,2 miliarde de dolari.
6) Coca Cola este a sasea cea mai valoroasa companie din lume cu o valoare estimata la 73, 8 miliarde de dolari.
7) AT&T are o valoare estimata la 69,9 miliarde de dolari si se claseaza pe locul 7 in clasament
8 ) Compania Malboro a pierdut si ea un loc fata de anul trecut clasandu-se pe locul opt, cu o valoare estimata la 67,5 miliarde de dolari
9) China Mobile ocupa locul noua, cu o valoare estimata de 57,3 miliarde de dolari
10) General Electric se mentine pe acelasi loc ca si anul trecut, 10, avand o valoare estimata la 50,3 miliarde de dolari.
Cresterea McDonald’s a fost pusa de autorii studiului pe seama patrunderii puternice a companiei in China, unde chinezii par a fi in acest moment cei mai avizi consumatori de Starbucks, McDonald’s si pizza.
Valoarea Facebook a fost estimata la 19, 1 miliarde de dolari patrunzand astfel in top 100 al celor mai valoroase companii din lume si clasandu-se pe locul 35.
Faimosul motor de cautare chinezesc, Baidu, a urcat si el in clasament, situandu-se in 2011 pe locul 29, si urcand sapte locuri fata de 2010.
Conform topului, Toyota este si in 2011 cel mai valoros brand din industria automobilelor.
Comentarii recente