Un serial foarte cunoscut, care analizează cum și de ce avioanele moderne se prăbușesc. Fiecare episod se concentrează asupra unui caz, inițial oferind publicului experiența de a se afla la bordul avionului, pentru ca apoi să explice de ce aparatul s-a prăbușit. Filmul transmite atât trăirea intensă a experienței tragice, cât și înțelegerea analitică, lucidă a ceea ce s-a întâmplat și a concluziilor care au dus la adoptarea de noi măsuri în industria aviatică. Iata mai jos datele la care vor fi difuzate si subiectele pe care le vor aborda noile episoade ale serialului difuzate de National Geographic in luna septembrie:
AMERIZAT PE HUDSON – luni, 5 septembrie, ora 21.00
15 ianuarie 2009 – La mai puțin de două minute după decolare de pe aeroportul LaGuardia din New York, aparatul care efectua cursa US Airways 1549 lovește un stol de păsări. Ambele motoare pierd forța de propulsie, iar aparatul Airbus A-320 intră în picaj. Echipajul încearcă cu disperare să repornească motoarele, dar fără succes. Cu New York pe o parte și New Jersey pe cealaltă, căpitanul Chesley Sulenberger nu are soluții salvatoare. Căutând exasperat un loc de aterizare, Sullenberger avertizează pasagerii să fie pregătiți pentru impact și informează turnul de control că va conduce avionul spre apele extrem de reci ale râului Hudson. Surprinzător, toți cei 155 de oameni aflați la bord supraviețuiesc, iar anchetatorii încearcă să stabilească cum a fost posibil ca păsările să facă nefuncționale cele mai avansate motoare cu reacție din lume. Se pot evita astfel de accidente în viitor?
CROSSAIR 3597 – luni, 12 septembrie, ora 21.00
Într-un zbor obișnuit din Berlin, cursa Crossair 3597 se apropie de Zurich, destinația sa finală. Se află printre ultimele avioane programate pentru aterizare (în acea zi). Însă, cu doar câteva minute înainte de a ajunge la sol, piloții nu reușesc să găsească pista. Ei decid să renunțe la manevră și să aplice putere maximă celor patru motoare pentru a încerca să ridice avionul în aer. Dar încercarea lor este prea târzie. Aparatul atinge vârfurile unor copaci și se prăbușește pe un deal. Anchetatorii examinează epava și datele culese din cutiile negre ale avionului. Însă, misterul accidentului nu este descifrat decât atunci când anchetatorii își îndreaptă atenția către aspecte din trecut.
TRĂDAT DE AVION – luni, 19 septembrie, ora 21.00
27 decembrie 1991 – Cursa Scandinavian Airlines 751 are de înfruntat zăpada și mocirla de pe pista aeroportului Stockholm Arlanda. Aparatul DC-9 a fost dezghețat de două ori pentru a i se asigura o decolare fără probleme. În ciuda condițiilor dificile de iarnă, aparatul decolează în siguranță. Dar, după doar câteva secunde, motoarele încep să emită o serie de bubuituri rapide, iar fumul pătrunde în cabina pasagerilor. În doar două minute, ambele motoare cedează. În vreme ce piloții încearcă să le repornească, motorul din stânga este cuprins de flăcări. La 975 de metri deasupra solului, avionul pierde toată puterea și intră în picaj rapid și silențios. Avionul lovește solul, destrămându-se în trei părți, dar, în mod remarcabil, toți cei aflați la bord supraviețuiesc. Vor reuși anchetatorii să stabilească ce a produs prăbușirea aparatului aproape nou și de înaltă tehnologie?
MORȚI DE OBOSEALĂ – luni, 26 septembrie, ora 21.00
12 februarie 2009 – Cu două ore întârziere și aproape de finalul zborului de 53 de minute din Newark, New Jersey, cursa Continental Connections 3407 se află în vecinătatea aeroportului internațional Buffalo-Niagara. Zburând prin zăpadă și vânt puternic, piloții reușesc să vadă luminile orașului aflat sub ei, dar, când deschid trapele pentru a încetini avionul, manșa începe brusc să tremure. Este un avertisment că motorul avionului se va cala. Căpitanul se străduiește să mențină avionul în zbor, dar aparatul ieșit de sub control se îndreaptă deodată spre sol și se prăbușește într-o casă. Este cel mai grav accident în peste șapte ani în SUA. Cum epava avionului a fost cuprinsă de un incendiu devastator, vor reuși anchetatorii să stabilească ce s-a întâmplat?
Comentarii recente