Este prima actriţa româncă care a câştigat Premiul Special pentru Cea Mai Bună Actriţă din partea juriului de la Festivalul de Film de la Cannes, în 2006, iar pentru „talentul şi sensibilitatea sa artistică” a fost investită cu Meritul Cultural în grad de cavaler, prin decret prezidenţial. Premiul Cannes a fost creat pentru ea – Un Certain Regard nu oferea până atunci trofee de interpretare – şi este una dintre cele mai importante distincţii pentru interpretare primite de un actor român.
Prin vocea sa, în campania „Români pentru o lume”, Dorotheea Petre trezeşte speranța, motivează și inspiră generațiile viitoare în a-și urma visul!
De ce ai ales să te alături campaniei „Român pentru o lume”, iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache?
Pentru că îmi place ideea acestei campanii.
Prin „vocea” ta, în această campanie, se doreşte încurajarea românilor să îşi urmeze visul, inspirându-se din exemplul pe care activitatea ta profesională îl oferă. Ce sfaturi ai pentru cei care doresc să îţi calce pe urme?
Să nu se dea bătuţi şi să aibă încredere în ei.
În ultimii ani, cu precădere în România, educaţia pare să aibă un rol tot mai secundar în formarea unui individ. Pe cine găseşti răspunzător pentru acest fapt?
Nu ştiu dacă pot spune că există un anume vinovat; din păcate este un cumul de factori care au dus la situaţia actuală. Dar cred că educaţia începe în primul rând în familie, iar dacă părinţii reuşesc să trezească copiilor interesul şi seriozitatea faţă de şcoală, cu siguranţă lucrurile ar sta mai bine.
Ce soluţii vezi pentru combaterea acestei situaţii?
Pregătirea psihologică a părinţilor şi cadrelor didactice, pentru a asigura o educaţie sănătoasă copiilor.
—————————————————
Pentru astfel de români ca Dorotheea Petre a luat naştere „Români pentru o lume”, campania naţională de responsabilitate socială iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache.
E rândul tău să pui România pe hartă!
„Români pentru o lume” reprezintă un omagiu adus marilor personalităţi româneşti ce au adus mândrie şi glorie României, peste tot în lume şi aduce în atenţia fiecăruia dintre noi pe co-naţionalii noştri care, prin activitatea lor, rămân nemuritori. Finalitatea acestei campanii o constituie organizarea unui concurs naţional online (pe www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume) de tribut adus culturii sau unei personalităţi anume, prin care oameni din domenii diferite ale culturii se vor putea înscrie astfel încât să dedice o pictură, o compoziţie, o sculptură, un poem, etc. În urma unui vot de specialitate şi prin votul sponsorilor, cei selectaţi vor merge în finală, unde vor fi jurizaţi de către un juriu de specialitate şi de către public. Câştigătorii vor primi burse de studiu în România şi în străinătate.
Parteneri principali: Primăria Sectorului 1 Bucureşti
Parteneri: Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu, Muzeul Naţional al Literaturii Române, Muzeul Naţional George Enescu
Sponsori: Amgen; Asirom; Aristocrat Events Hall; BASF; Birou de Arhitectură Pintilie; Casa Anke; Gilescu, Văleanu şi Partenerii; IBIS Hotels; DB Schenker; Intesa Sanpaolo Bank; RIFIL; Sense; Ţuca Zbârcea & Asociaţii; DSV SOLUTIONS
Parteneri media: Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, Money TV, Spectacular TV, Getica OOH, Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City, Cocor, Rebus, Observatorul Cultural, Q Magazine, Ziarul Ring, Revista Centrul Vechi, Deutsche Zeitung, Şapte Seri, Academia Caţavencu, România Liberă, eva.ro, cinefan.ro, stirifeldefel.ro, egophobia.ro, avocatnet.ro, lsrs.ro, Book Mag, Art Act Magazin, Calendar Evenimente.
Credit foto: Alex Galmeanu
Comentarii recente