Sala Palatului din Bucuresti va gazdui duminica, 29 mai, un concert putin spus inedit. Asadar, cei care vor veni la spectacolul trupei Postmodern Jukebox din ultima duminica a primaverii vor avea parte de o experienta unica, pe acorduri aidoma.
Cu un numar impresionant de sustinatori fideli pe YouTube (ating in curand 2 milioane de abonati) si peste 400 milioane de vizualizari, Postmodern Jukebox reiau hituri pop contemporane si le transforma in bijuterii vintage, o muzica atat de interesanta incat devine virala. Biletele VIP si sectoarele B, C, D, E, H, I sunt epuizate in acest moment. Portile Salii Palatului se deschid la ora 19.00, iar spectacolul incepe la ora 20.00.
“Streaming-ul nu e atat de ingrozitor pentru artisti”, sustine Scott Bradlee, creierul proiectului Postmodern Jukebox, raspunzand numeroaselor voci care sustin ca industria muzicala se destrama din acest motiv. „Da, de obicei, din streaming se platesc redevente mai mici catre artisti in comparatie cu download-ul digital, care, la randul sau, are redevente mai mici decat vanzarile de CD-uri fizice. Asa ca, pentru multi artisti care se bazeaza pe vanzarile de muzica pentru a ramane pe linia de plutire, streaming-ul a fost cea mai mare lovitura de la contractele tip Reality TV incoace (aveam obligatia morala sa mentionez si asta). Da, ai nevoie ca piesa ta sa fie ascultata de aproximativ 140 de ori pentru a obtine aceeasi bani ca pentru un download de pe iTunes, si asta presupunand ca detii 100% din master. Nu va trebuie multa imaginatie ca sa intelegeti ca nu este o mare afacere pentru artisti. Dar geniul a iesit de mult din sticla, si azi, streaming-ul este modul in care cei mai multi oameni prefera sa asculte muzica” adauga Scott.
“Realitatea este ca de fiecare data cand un nou progres tehnologic vine sa ameninte un model de afaceri existent, inspira o multime de eforturi de protest curajoase, pentru ca, in cele din urma, sa devina atat de banal incat toata lumea il accepta, fara sa se gandeasca a doua oara (o buna ilustrare este un website din 1999, care spera sa inceapa o petitie impotriva efectuarea apelurilor prin internet, argumentand ca acesta ofera un avantaj nedrept proprietarilor de calculatoare scumpe. Ironia sortii face ca URL-ul folosit sa fi fost in cele din urma achizitionat de Apple). Streamingul pur si simplu nu va fi oprit, pentru ca este un mod convenabil de a asculta muzica si consumatorilor le place. Sper ca industria muzicala va gasi o modalitate de a genera venituri mai mari din streaming pentru artisti, dar am o incredere destul de scazuta in capacitatea industriei de a negocia ceva. Asa ca, in cele din urma cade pe artisti sa faca ceea ce au facut intotdeauna si, anume sa faca limonada din lamai”, mai spune Scott Bradlee.
Si, probabil, Postmoderm Jukebox e cel mai bun exemplu. Aparuti peste noapte din adancurile Internetului, povestea lor de succes e visul oricarui debutant. Au plecat de la un videoclip inregistrat cu volumul dat la minim, ca sa nu deranjeze vecinii, in sufrageria lui Scott. “Thrift Shop”, un produs al catorva muzicieni talentati, platiti cu sandvisuri pentru contributia lor, cu Robyn Adele Anderson la microfon, face peste noapte 100 000 de vizualizari pe YouTube. Era doar inceputul.
Biletele ramase in vanzare la spectacolul de la Sala Palatului costa 120, 160 si 200 lei, in functie de distanta fata de scena.
Comentarii recente