Televiziunile din India au primit ordin sa nu mai difuzeze deloc sau sa modifice continutul reclamelor la deodorante care folosesc povesti indecente ce transmit mesaje sexuale pe fata. Posturile de televiziune indiene au la dispozitie doar cinci zile pentru a se supune ordinului, informeaza BBC.
Ministrul informatiilor din India, citat de BBC, a spus ca aceste reclame jignesc “bunul gust si decenta” fiind “indecente, vulgare si insinuante” transmitand mesaje subtile care “starnesc sexualitatea femeilor”. Ministrul indian al informatiilor a mai spus ca aceste reclame infatiseaza femeile tanjind cu pasiune dupa barbati sub influenta acestor deodorante.
Ministrul a mai declarat ca aceste reclame violeaza codul indian al publicitatii care prevede ca: “operatorii de cablu trebuie sa se asigure ca reprezentarea formelor feminine… este de bun gust si estetica si respecta normele bine stabilite de bun gust si decenta”.
Una dintre reclamele care se face vinovata de incalcarea codului indian al publicitatii arata o femeie care gaseste un deodorant barbatesc atat de excitant incat incepe sa se dezbrace.
Potrivit Advertising Standards Council of India (ASCI), se pare ca in ultimii doi ani au existat foarte multe plangeri care au ajuns la ei si care se refereau la continutul reclamelor la deodorante, prin urmare, institutia a fost nevoita sa intervina intr-o parte din cazuri.
Asadar, ca sa nu mai fie probleme de acest gen in viitor, autoritatile au ordonat pur si simplu televiziunilor sa scoata, in termen de cinci zile, de tot aceste reclame sau sa le modifice continutul. Insa, (in caz ca decizia vi se pare exagerata) ASCI nu este atat de lipsita de intelegere fata de realizatorii de spoturi TV, precizand ca: “orice reclama care nu este de natura sa jigneasca grav sau pe scara larga nu prezinta obiectul acestui ordin”.
Aceasta nu este prima decizie “extrema” luata de autoritatile indiene cu privire la continutul imaginilor difuzate la TV, anul trecut Fashion TV fiind suspendat pentru 10 zile din cauza ca a prezentat imagini cu femei topless in timpul unui program.
Motivul suspendarii postului invocat atunci de autoritati a fost prezentarea intr-o maniera “obscena” a femeilor, ceea ce contravine prevederilor codului Retelelor de televiziune prin cablu din India.
Comentarii recente