Autoritatile din Indonezia au fost nevoite de-a lungul timpului sa isi puna imaginatia la treaba in cautarea celor mai eficiente (si totodata stranii) metode de a-i opri pe navetisti sa mai calatoreasca pe vagoanele trenurilor. Acest lucru se intampla de multi ani din cauza ca numarul trenurilor care le asigura navetistilor transportul spre locurile de munca este mult prea mic in comparatie cu numarul indivizilor care au nevoie de aceste servicii, prin urmare, indonezienii ocupa pana la refuz atat interiorul vagoanelor cat si acoperisurile acestora.
In trecut autoritatile au incercat sa ii opreasca pe navetisti sa mai calatoreasca ilegal pe vagoane amenintandu-i pe acestia cu caini, punand ulei pe acoperisuri astfel incat navetistii sa alunece, vopsind acoperisurile cu vopsea rosie, punand sarma ghimpata pe ele sau angajand muzicieni care sa cante cantece despre siguranta. Se pare ca nicio metoda nu a fost insa suficient de buna incat sa ii descurajeze pe indonezieni, asa ca anul acesta autoritatile au venit cu o noua metoda care poate fi mortala in cazul in care muncitorii se vor mai incumeta sa circule pe vagoane. Metoda consta in a suspenda, la cativa centimetri de acoperisurile vagoanelor, pe niste bare metalice, bile din beton de marimea unor fructe de grapefruit care vor lovi in cap puternic orice cutezator care se va mai incumeta sa circule la “etajul trenului”. Primele bile din beton au fost instalate in apropierea capitalei Jakarta.
In fiecare an acest mod de a circula al navetistilor face victime, oamenii fie electrocutandu-se prin atingerea cablurilor de alimentare aeriene fie cazand pur si simplu de pe acoperisuri. La orele de varf in jur de 400 000 de navetisti se inghesuie in vagoanele sau pe vagoanele trenurilor care merg spre capitala tarii. Cei mai saraci dintre navetisti prefera sa circule pe acoperisuri pentru ca nu isi permit sa achite contravaloarea unui bilet.
Comentarii recente