TOM CRUISE (Jack Harper) este protagonistul acestui eveniment cinematografic original şi deschizător de drumuri noi născut din viziunea regizorului filmului TRON: Legacy şi produs de echipa care a lucrat la producţia filmului Rise of the Planet of the Apes.
Alături de Cruise îi regăsim pe MORGAN FREEMAN (The Dark Knight Rises, Wanted) în rolul lui Beech, liderul unui grup de supravieţuitori care pun sub semnul întrebării motivaţiile lui Jack, OLGA KURYLENKO (Quantum of Solace, Seven Psychopaths), ca Julia Rusakova, călătoare care a străbătut prin timp şi spaţiu în căutarea iubirii adevărate, ANDREA RISEBOROUGH (W.E., Happy-Go-Lucky) ca Victoria “Vika” Olsen, coordonatorul de zbor al lui Jack care e gata să părăsească pentru totdeauna Pământul, NIKOLAJ COSTER-WALDAU (Mama, Game of Thrones) ca Sykes, comandantul secund al revoluţiei şi primul care vrea ca Jack să fie eliminat, precum şi MELISSA LEO (The Fighter, Frozen River) ca Sally, ofiţerul care răspunde de evacuare şi care are propriile ei ţeluri ascunse.
În 2005, cu cinci ani înainte să regizeze primul său lung metraj, TRON: Legacy, Joseph Kosinski a scris o povestire de 12 pagini intitulată “Oblivion”. Acea aventură SF care se petrecea în 2077, șaizeci de ani după ce o invazie extraterestră a iradiat Terra, urmărește povestea lui Jack, un mecanic care trăiește pe o planetă aproape distrusă, care e nesigur de locul său în Univers. Deși neînfricatul pilot este ultimul mecanic care repară drone staționat pe planeta noastră, nu se sfiește să conteste orice formă de autoritate și e atras în mod inexplicabil să dorința de a salva ce se mai poate din lumea așa cum o știa el o dată. Când o frumoasă străină se prăbușește cu nava ei chiar sub ochii lui, lumea lui începe să se clatine, căci aceasta începe să-i pună sub semnul întrebării toate convingerile. Jack se trezește, astfel, că e pus în fața unui adevăr alternativ tulburător, pe care trebuie ori să-l accepte, ori să-l respingă. În cele din urmă, Jack devine liderul ultimilor oameni rămași pe pământ, decis să dea un nou scop vieții sale și un nou destin planetei.
Kosinski visa să transforme Oblivion într-un scenariu, dar încă nu era momentul. Șapte ani mai târziu, Kosinski i-a întâlnit pe Barry Levine și Jesse Berger, cofondatorii Radical Studios, care au devenit partenerii săi în publicarea poveștii sub forma unui roman grafic. Scris de ARVID NELSON, ilustrat de ANDRÉE WALLIN și cu grafica realizată de Kosinski, cei trei au creat un instrument care le-a permis să arate potențialilor investitori că au un produs artistic care merita atenția.
Pasiunea lui Kosinski pentru filme-cult SF precum The Omega Man, Blade Runner sau 2001: A Space Odyssey, cărți precum “Hyperion” , sau seriale TV precum The Twilight Zone, l-a ajutat să aibă o viziune care i-a impresionat pe Levine și Berger. Romanul ilustrat a devenit suportul pentru a găsi producători care să-l transforme în film. Ediția din 2010 a convenție Comic-Con International, de la San Diego, unde Kosinski promova TRON: Legacy, i-a ajutat pe cei de la Radical Studio să distribuie peste 30.000 de exemplare din romanul ilustrat.
La puțin timp după aceea, Universal Pictures a venit la bord pentru a dezvolta proiectul împreună cu Kosinksi, Radical Studios și Chernin Entertainment, iar rezultatul a fost că Oblivion începea să aibă un scenariu. Peter Chernin, legendarul producător care a reanimat cu un imens succes o franciză celebră odată cu blockbusterul Rise of the Planet of the Apes, le-a împărtășit partenerilor săi secretul succesului unui asemenea proiect, și anume acela de a ști să găsești echilibrul dintre emoții și ficțiune captivantă, inteligentă și speculativă.
In ceea ce-l priveste pe protagonist, Tom Cruise a fost prima optiune a regizorului-producator JOSEPH KOSINSKI, dar acesta tot a fost surprins cân agentul vedetei l-a sunat pentru a-i spune că acesta văzuse romanul grafic și că ar fi vrut să se întâlnească pentru a discuta. Kosinski s-a întâlnit cu Tom Cruise într-un hangar din Burbank, unde i-a arătat povestirea și câteva imagini de storyboard. Doar câteva ore mai târziu, Cruise i-a spus că vrea să facă acel film cu el. Așa a început procesul care a durat un an pentru a scrie scenariul special pentru Tom Cruise ca protagonist. Kosinski spune despre colaborare cu Cruise: “Tom are un simț fantastic în ceea ce privește esența unui film bun. A fost o experiență extraordinară să lucrez cu el, nu numai la filmări, ci și la scrierea scenariului și a personajului său.”
Cruise spune, la rândul său: “Am citit povestirea și văzusem spoturile publicitare regizate de Joe înainte, așa că m-a interesat să-l întâlnesc. Ne-am văzut, mi-a arătat fragmente din Tron care m-au fascinat. Mi-am spus că e un regizor mare și că e extrem de talentat. Joe e un artist care știe să creeze alte lumi, iar viziunea lui pentru Oblivion mi s-a părut foarte interesantă. Nu am mai văzut așa ceva până acum, modul în care voia să regizeze, precum și toate elementele implicate. Deși nu mai făcusem un film SF de la Minority Report, sunt un fan al genului și știam că Joe avea să facă o treabă extraordinară.”
Producătorii au fost entuziasmați că un pilot cu licență avea să fie Jack și să piloteze aparatele unice create special pentru film. Chernin spune: “Tom e pasionat de pilotaj; cred că și el s-a distrat cu Bubbleship, și cred că asta se va vedea pe ecran.”
Cel care îi dă viață lui Beech, liderul cu o morală ambiguă al grupului de rezistență, este reputatul Morgan Freeman, laureat cu Oscar. Actorul explică ce l-a atras la acest rol: “Oblivion se distinge prin creativitate, costume, decoruri și recuzită. Este un univers în sine, iar Joe este un perfecționist care te face să lucrezi cu el de plăcere, pentru că știe exact ce vrea.”
Oblivion. Planeta uitată este primul film care reunește cele două supervedete, iar Cruise spune: “L-am întâlnit prima dată pe Morgan în 1990, când eram amândoi nominalizați la Oscar, eu pentru Born on the Fourth of July, iar el pentru Driving Miss Daisy. Îl admiram atât de mult, și îm amintesc că în seara Oscarurilor de-abia așteptam să-l salut și să-i spun cât de mult îmi plăcuse de el în acel film, și atunci ne-am spus că ar trebui să jucăm împreună într-un film. Îmi pare rău că a durat atâția ani până ce am reușit, dar sunt fericit că am avut această șansă. E un om minunat și un actor extraordinar.
Oblivion. Planeta uitată a fost filmat în rezoluție 4K în locații din Statele Unite și Islanda, precum și în interioare din Baton Rouge și New Orleans, Louisiana, și exterioare din New York City, New York, Mammoth, California și din Islanda.
S-a filmat timp de 10 zile în Islanda, unde sunt 22 de ore de lumină pe zi, pentru că acţiunea se petrece mai ales pe timp de zi şi aproape jumătate din echipa de 300 de oameni era formată din islandezi. A fost nevoie de opt săptămâni de pregătire, incluzând aici şi transportul echipamentelor de producţie şi a vehicului Bubbleship. Calendarul de filmări a fost foarte strâns, şi s-a filmat de la jumătatea lui iunie la prima jumătate a lui iulie, când e mijlocul verii în Islanda. Cu toate acestea, echipa tot a trebuit să se lupte cu condiţii nefavorabile, precum ploaia sau temperaturile scăzute.
Echipa a mers mai întâi la două ore distanţă de Akueyri, la 48 de km de lacul Mývatn, unde se află Hrossaborg, un crater vechi de 10.000 de ani, care are forma unui amfiteatru şi care a fost folosit pe post de stadion postapocaliptic, iar specialiştii în efecte vizuale i-au adăugat scaune şi tunelul de acces.
Scena în care Jack aleargă cu motocicleta sa de-a lungul acelui peisaj a fost filmată din elicopter în munţii Islandei, unde există nisip negru.
Eric Barba şi Bjørn Mayer au creat un desfăşurător de zbor pentru imaginile care trebuia captate din elicopter. S-a filmat şi deasupra faimosului vulcan Eyjafjallajökull care a paralizat Europa în 2011 cu norii de cenuşă, unde lava mai e încă activă, oferind, astfel, un peisaj impresionant împreună cu pereţii de gheaţă.
Pentru secvenţele în care apar extratereştri-gunoieri, singurii care mai locuiesc Pământul, au fost folosiţi cascadori cu costume speciale. Acţiunea a fost supervizată de un consilier militar, fost puşcaş marin, DOUG McQUARRIE, care a lucrat cu cei 10 cascadori. Acesta i-a instruit pe cascadori cum să se târască, să meargă sau să fugă în cursul unei confruntări, precum şi cum să interacţioneze cu actorii şi să utilizeze armele.
Comentarii recente