Cu fiecare generatie, oamenii (se zice) sunt tot mai inteligenti. Am inventat masinile electrice, robotii care muncesc in locul nostru, telefoanele inteligente, televizoarele inteligente si alte tot felul de device-uri inteligente, insa nu mai stim sa folosim device-urile ne-inteligente. Cum se intampla de pilda in cazul elevilor britanici care nu mai stiu sa citeasca ceasurile analogice, motiv pentru care ceasurile de moda veche vor fi indepartate din scolile din Regat.
Potrivit lui Malcolm Trobe, secretar general adjunct la Asociatia liderilor de scoala si colegiu din Marea Britanie, copiii si adolescentii din zilele noastre intampina dificultati in a citi ceasurile analogice. Deoarece telefoanele, tabletele si computerele joaca un rol atat de important in viata lor, acestia s-au obisnuit sa citeasca ceasul doar in format digital. De aceea, ceasurile analogice din salile de examen au devenit pentru elevi un motiv de stres in plus, inutil, din moment ce acestia se chinuie sa le citeasca. Din acest motiv, unele scoli au inceput sa inlocuiasca ceasurile analogice cu unele digitale.
La un moment dat s-a crezut ca doar copiii de varsta foarte mica au dificultati in a citi ceasurile analogice, dar plangerile recente ale profesorilor britanici de pe retelele sociale arata ca de fapt chiar si copiii de 9, 10 sau 11 ani au astfel de probleme.
Si daca problemele copiilor la citirea ceasurilor analogice intr-o era complet digitala nu par a fi iesite din comun, constatarea unui medic pediatru senior britanic in privinta competentelor de scriere a copiilor erei digitale ne cam pune pe ganduri. Astfel, acesta a remarcat faptul ca noile generatii, din cauza expunerii prelungite la tablete si telefoane au dificultati tot mai mari la utilizarea instrumentelor de scris analogice precum creioanele si pixurile.
Acesta a declarat: “Pentru a putea tine in mana un creion si pentru a-l misca, ai nevoie de un control foarte bun al muschilor fini de la degete. Copiii au nevoie de numeroase oportunitati pentru a-si dezvolta aceste abilitati. E mai usor sa ii dai copilului un iPad decat sa il incurajezi sa faca activitati care sa ii dezvolte muschii fini precum sa construiasca cu cuburi, sa taie cu foarfeca si sa lipeasca, sau sa traga de o funie. Din acest motiv, copiii nu isi dezvolta abilitatile fundamentale de care au nevoie pentru a tine in mana si a scrie cu un creion”.
Comentarii recente