UNICEF, cu sprijinul Societăţii Române de Radiodifuziune, desfăşoară, în perioada 15-23 decembrie 2010, Campania Copiii Invizibili. Scopul acestei campanii este de a atrage fonduri care să ajute cât mai mulţi copii să devină vizibili: să aibă certificate de naştere, să ştie când îşi serbează ziua de naştere, să fie înscrişi la medicul de familie, să existe ca persoană şi să fie valorizati de societate.
„Copiii invizibili” sunt copiii care nu „există”, care nu au acte de identitate, un nume şi nu se pot bucura de o serie de drepturi. Aceşti copii sunt cei mai vulnerabili, fiind supuşi celor mai mari riscuri: vânzare, trafic sau alte forme de exploatare. Ei nu pot avea un medic de familie, nu pot merge la grădiniţă sau la şcoală. Prin această campanie vrem să oferim acestor copii o şansă: să devină vizibili, să beneficieze de protecţie şi să se poată bucura de drepturile lor fundamentale, a declarat dl.Edmond McLoughney, Reprezentant UNICEF România. „Mai mult, cu ajutorul fondurilor strânse, vom putea identifica copiii şi părinţii aflaţi în situaţii de risc şi vom putea oferi servicii astfel încât cei mici să rămână în grija părinţilor, evitând intrarea acestora în sistemul public de protecţie”, a mai spus dl.Edmond McLoughney. În acest moment nu există o cifră exactă a „copiilor invizibili” deoarece cei mai mulţi dintre ei nu figurează în evidenţa niciunui sistem. Identificarea „copiilor invizibili” este dificilă dar posibilă: prin dezvoltarea serviciilor sociale în 20 de comune (8 judeţe), s-au identificat aproximativ 100 de copii şi în unele cazuri chiar şi membrii ai familiilor lor, fără acte de identitate. Acum ei sunt vizibili şi au o şansă! Andreea Marin Bănică şi Gică Hagi – Ambasadori ai Bunăvoinţei pentru UNICEF România, Margareta Pâslaru, Florin Piersic, Corina Chiriac, Sofia Vicoveanca, Stela Popescu, şi Maria Dragomiroiu sprijină Campania Copiii Invizibili. Timp de şase zile, în intervalul 15-22 decembrie 2010, aceste personalităţi vor îndemna ascultătorii, prin intermediul spoturilor radio şi intervenţiilor live, să vină în ajutorul „copiilor invizibili” trimiţând un SMS la numărul de telefon 848. Pe 23 decembrie 2010, toate personalităţile implicate în campanie se vor reuni pentru dublarea numărului de SMS-uri primite toată săptămâna. Fondurile strânse prin intermediul acestei campanii vor fi folosite pentru: identificarea copiilor invizibili, asigurarea accesului la minimul de servicii necesar pentru a trăi decent, prevenirea separării copilului de familie, prevenirea abuzului, neglijării şi exploatării copilului. Cu 38.000 de euro (50.000 $), UNICEF poate interveni în aproximativ opt comunităţi dintr-un judeţ, adică peste 1.500 de copii şi familiile lor pot benefica de sprijin. Activităţile de susţinere vor începe în ianuarie 2011 şi se vor desfăşura până în 2012.
Numărul de telefon 848 este oferit gratuit de Vodafone, Orange şi Cosmote în perioada 15 – 31 decembrie 2010. Valoarea unui SMS este de 2 Euro la care nu se percepe TVA.
Comentarii recente