Cand te uiti superficial la obiectul de mai sus, vezi doar o piatra inconjurata de o curea din piele de vitel. Si chiar asta si este pentru noi muritorii de rand. Pentru bogatii lumii insa, pentru care marca produselor pe care le cumpara conteaza mai mult decat pretul si raportul calitate – pret, obiectul din imaginea de mai sus este un prespapier marca Hermes, care se vinde cu nici mai mult nici mai putin decat 840 de dolari.
Asadar, intrebarea fireasca pe care ti-o pui cand vezi un astfel de obiect si mai ales cand afli pretul lui, este: cum poti sa vinzi un astfel de obiect cu un pret nejustificat de mare pentru utilitatea lui extrem de limitata? Dupa cum multi dintre voi stiu, prespapierul este un obiect greu care se asaza peste hartii pentru ca acestea sa nu se imprastie. (Eu personal folosesc pe post de prespapier telefonul mobil sau vreo telecomanda ratacita prin birou… fara sa fac deci investitii suplimentare:)
Insa celor care isi permit oricand, orice si oricat, le place sa foloseasca obiectele potrivite pentru destinatia lor, si, in general, la acesti oameni, cam toate obiectele sunt de firma. Prin urmare, brandul frantuzesc de lux Hermes a mizat in momentul in care a venit pe piata cu aceste prespapieuri pe faptul ca sunt unice, pentru ca niciuna dintre pietrele folosite la producerea lor nu seamana cu cealalta. Asa cum nicio o piatra de rau nu seamana cu o alta.
Pe magazinul online al brandului Hermes, unde se comercializeaza aceste pietre (pardon, prespapieuri) se noteaza elegant ca: “fiecare piatra este unica, facand din prespapierul dvs. o piesa exclusiva pentru voi”.
The Galet Paperweight face parte din colectia Hermes “petit h” care isi propune sa foloseasca materia prima ramasa de la productia de genti, pantofi, accesorii etc, pentru a produce obiecte mai mici. In felul acesta compania isi propune sa recicleze resturile care altfel ar fi aruncate. In timp ce intelegem perfect ideea de reciclare, nu prea intelegem cum aceste resturi (in cazul de fata cureaua de piele de la prespapierul in discutie) ajung sa coste 800 de dolari…
In cazul in care pretul prespapierului Hermes vi se pare exagerat, aflati ca nu este prima oara cand marile branduri lanseaza obiecte aparent inutile la preturi exagerat de piperate. Tot anul acesta, Prada a lansat o agrafa pentru prins hartia din argint, la pretul de 185 de dolari bucata. La noi, 100 de agrafe de hartie costa 3,50.
Chanel, un alt brand iubit de bogatii lumii, a lansat in iarna un bumerang la pretul de 1.325 de dolari, starnind controverse, si tot Chanel vinde rachete de tenis la ametitorul pret de 1.550 de dolari. Balenciaga, un alt brand de lux, a lansat anul acesta o versiune proprie a unei sacose de cumparaturi IKEA, la un pret de peste 2.000 de dolari, determinand compania suedeza (vizibil deranjata de acest gest) sa lanseze un ghid pentru clienti destinat sa ii ajute sa identifice pungile originale IKEA.
De ce marile branduri continua sa lanseze astfel de obiecte al caror pret nu este justificat? Pentru ca pur si simplu bogatii lumii se simt extraordinar de bine sa stie ca doar ei isi pot permite astfel de extravagante… adica, sa dea sume fabuloase de bani pe niste nimicuri…
Comentarii recente