Frumosi si nu foarte frumosi, imbracati elegant sau foarte sport, persoane normale sau cu dizabilitati, 20 000 de romani si straini (potrivit Mediafax) s-au adunat aseara, 25 mai, la Romexpo pentru prima intalnire din Romania cu cel mai iubit tenor al lumii.
Andrea Bocelli a urcat pe scena de la Bucuresti, prea modesta parca pentru o voce atat de mare, sfios, asemeni unui elev la lectie, pentru a le oferi romanilor un concert plin de sensibilitate si caldura, care a compensat cu succes cele doar cca. 17 grade Celsius din atmosfera.
In volumul autobiografic semnat de Andrea Bocelli – “Muzica tacerii” – (lansat de curand si la Bucuresti) artistul dezvaluie misterul acestei metafore din titlul cartii. Muzica tacerii este lumea interioara a artistului cu care se intalneste mai pregnant inainte de fiecare reprezentatie, pentru ca, in ziua fiecarui concert, el trebuie sa taca, pentru ca vocea lui sa-si mentina intacte toate armonicile.
Asadar, dupa o zi de tacere, Andrea Bocelli s-a intalnit cu publicul roman cuminte, chiar prea cuminte, care l-a intampinat cu aplauze timide, pentru ca la final, dupa mai bine de doua ore memorabile petrecute in compania tenorului, sa izbucneasca in aplauze efervescente si urale, care cu siguranta i-au mers direct la inima celui care marturisea ca: “Pentru mine muzica este o nevoie, la fel ca si nevoia de iubire si mai presus de orice, este si destinul meu, ineluctabil ca trecerea timpului”.
Dupa o deschidere in forta, facuta de Corul si Orchestra Nationala Radio, condusa de dirijorul Marcello Rota, cu aria “Gli arredi festivi” din opera “Nabucco”, tenorul toscan si-a inceput reprezentatia pe scena de la Bucuresti cu arii din opera “Il trovatore” de Giuseppe Verdi. Dupa acest moment, tenorul italian a inceput sa scoata, asemeni unui magician din palaria sa magica, surprizele pe care le-a pregatit publicului roman, pentru reprezentatia de la Bucuresti: invitati de valoare care au facut spectatorii sa freamate de entuziasm.
Soprana Angela Gheorghiu, a oprit timpul in loc cu vocea ei, in momentul in care a inceput sa cante celebra arie Habanera din opera “Carmen” de Georges Bizet. Privind-o cat e de firava, te intrebai unde incape vocea aceea atat de puternica…
Eclipsata putin de reprezentatia romancei Angela Gheorghiu, soprana Paola Sanguinetti a urcat ulterior pe scena, alaturi de Andrea Bocelli pentru a interpreta “Ange adorable” din “Romeo si Julieta” de Charles Gounod.
Publicul s-a mai dezmortit apoi pe acordurile La donna e mobile din “Rigoletto” de Giuseppe Verdi, in interpretarea lui Andrea Bocelli solo, pentru ca ulterior sa isi ia un nou moment de respiro, pe acordurile “Va pensiero” din “Nabucco”, de Giuseppe Verdi in interpretarea Orchestrei Nationale Radio si a Corului Radio.
“Brindisi” din “Traviata” de Verdi, interpretata in duet de Angela Gheorghiu si Andrea Bocelli a incheiat prima parte a spectacolului in aplauzele vioaie ale publicului.
Publicul infrigurat a inceput sa se incalzeasca din nou, dupa 15 minute de pauza, cu vocile celor patru soprane italiene ce formeaza grupul DIV4S, ce au interpretat “Brucia la terra”, din coloana sonora a filmului “The godfather”. In programul concertului au urmat piese precum: Vieni sul mar (Andrea Bocelli solo), Non ti scordar di me (duet Andrea Bocelli& Angela Gheorghiu), En Aranjuez con tu amor (Andrea Bocelli&CARisMA), Cavatina (CARisMA & Orchestra Radio), Funiculi, funicula (DIV4S).
Un moment deosebit de emotionant din programul spectacolului l-a reprezentat duetul oferit de Angela Gheorghiu alaturi de Cezar Ouatu, care au interpretat impreuna “o splendida melodie romaneasca”, Copacul, piesa consacrata de Aurelian Andreescu.
Ultimele minute ale concertului au fost dedicate de artist pieselor de pe albumul Passione, cel mai recent din discografia Andrea Bocelli.
La final, publicul entuziast l-a rechemat pe Andrea Bocelli la bis, artistul binevoind sa revina de trei ori pe scena, unde a interpretat pe rand piesele: O sole mio (in interpretarea Andrea Bocelli, Angela Gheorghiu, Cezar Ouatu), Time to say goodbye (Angela Gheorghiu si Andrea Bocelli) si Nessun dorma din opera “Turandot” de Giacomo Puccini (Andrea Bocelli solo).
Foto: Alin Craciun
Comentarii recente