Iata cea mai noua strategie de marketing abordata de prietenii nostri britanici: se reduce (in secret) cantitatea de produs, se pastreaza pretul si se da vina pe criza, pe obezitatea populatiei si pe alte bullshit-uri pentru ca firmele care apeleaza la aceasta strategie sa iasa basma curata si sa dreaga si ele cumva busuiocu’ in fata presei vigilente care sesizeaza tot domnule, da chiar tot… Parasim putin tonul general si particularizam cu un exemplu concret. Producatorii Mars si Snickers au redus minunatele batoane de ciocolata de la 62,5 g la 58 g pastrand acelasi pret. Asemeni lor, la fel de smecheri mai sunt si alti producatori, precum cei de chipsuri, scutece si mazare congelata care au mers pe acelasi principiu, au redimensionat produsul, in defavoarea consumatorului bineinteles, si au pastrat pretul. Avantaj? Ei si cifra lor anuala de profit. Prinsi cu musca pe caciula insa, cei de la Mars UK nu s-au lasat intimidati si au argumentat cu sange rece ca aceasta tactica a lor vine in sprijinul populatiei, astfel incercandu-se demararea unei lupte impotriva obezitatii, problema pe care, recunoastem o cam au britanicii, ca si romanii si cam tot restul natiilor. Felul cum au incercat ei sa iasa cu fetisoara curata din incurcatura este destul de elegant, partea proasta e ca nu prea sunt credibili, pentru ca in campaniile lor publicitare nu au amintit niciodata de initiativa aceasta plina de responsabilitate sociala, si sa recunoastem, cine ar mai misca ceva in lumea asta in folosul celorlalti fara sa urle in gura mare si sa se bata cu pumnii in piept: noi facem bine omenirii, iata ce vrednici suntem. He, he… sa fim seriosi… De fapt, Mars nu a facut nimic altceva decat sa acopere prin aceasta miscare strategica cresterea preturilor materiei prime. Ceea ce au si recunoscut ieri de altfel. Pai asa domnilor! Ce naiba, macar sinceritatea sa ne-o pastram. Si pan la urma ce ne-om fi agitand noi atat, sunt numai 3 grame in minus de produs, ori cu ele, ori fara ele, tot aia… Sau nu!
Criza ne face mai supli si mai smecheri, dar tot saraci ne lasa
1.505
Comentarii recente