Studiul realizat de MEDNET Marketing Research Center ilustrează faptul că 76,2% dintre locuitorii marilor oraşe sunt afectaţi în principal de creşterea preţurilor. Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 23 – 30 noiembrie 2010. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este ±3,45%.
Studiul arată că efectele crizei sunt din ce în ce mai prezente în vieţile românilor, 47.6% dintre respondenţi afirmând că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, comparativ cu 36,4% în anul 2009. Efectele pe care criza economică le-a avut asupra familiilor respondenţilor (este avută în vedere familia extinsă) se referă la:
- Creşterea preturilor (76,2%);
- Reducerea salariului sau a câştigurilor salariale (47,5%);
- Pierderea locului de muncă (17,4%);
- Pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (14,4%);
- Creşterea ratelor la credite din cauza devalorizării leului (14,4%)
De asemenea, nu trebuie omis faptul că această criză economică are în continuare impact şi asupra comportamentului de consum al românilor. În acest context, datele studiului relevă faptul că: 22,8% dintre respondenţi nu şi-au modificat comportamentul de consum, în timp ce 76,6% şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45,0% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică; 11,8% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate; 19,8% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică).
Compania MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000, fiind membră ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).
Comentarii recente