M-am pregatit si eu ca toti oamenii de 8 Martie. Am cumparat cadouri pentru femeile importante din viata mea cu mult drag si voie buna. Din fericire insa, nu ma las orbita in general de sclipirea ambalajelor si verific mai mult anumite produse destinate unor oameni speciali pentru mine.
Bravo mie! cum ar spune fiu-meu de 5 ani:) Pentru ca in felul acesta descopar surprize nedorite de genul in afara vopsit gardul, inauntru leopardul. Asa cum mi s-a intamplat cu un set cadou (parfum + lotiune de corp) marca Estee Lauder Sensuous Nude, cumparat saptamana trecuta de la eMag.
De obicei, cand cumpar un parfum de pe eMag am grija sa fie vandut chiar de eMag si nu de parteneri, pentru ca asta imi garanteaza intr-o oarecare masura faptul ca produsul va fi original. Gurile rele spun ca parfumurile vandute pe eMag prin alti distribuitori, nu ar prea fi originale.
Asadar, produsul meu era vandut chiar de eMag, avea un pret ametitor de tentant pentru marca respectiva, ceea ce e si dubios in acelasi timp, asa ca l-am comandat. Am ridicat produsul de la eMag din Baneasa. Prudenta, i-am verificat codul pe site-ul checkcosmetic.net. Acolo, selectezi brand-ul, introduci codul parfumului si afli daca este original si eventual, detalii despre data fabricatiei.
Din pacate pentru mine datele aflate au fost dezamagitoare. Produsul meu era fabricat in 2012, iar site-ul imi atragea atentia ca durata lui de viata este de trei ani, deci parfumul si lotiunea de corp erau expirate din 2015. Helllo! suntem in 2017!!!
Cu toate astea, m-am gandit sa incerc si parfumul, l-am scos din suportul lui de plastic si am dat putin pe piele. Am simtit ceva toxic pana in gat, desi parfumul pastra “o umbra” din mirosul lui original. Nu mi-a placut ce am descoperit si m-am hotarat sa il returnez, mai ales ca setul cadou era pentru o femeie insarcinata. In plus, pe setul cadou nu scria nicio data de fabricatie, nimic.
Pasul 1.
Scriu un review la setul cadou in care atentionez ca produsul este expirat. Civilizat, decent, fara cuvinte urate. Acesta a fost review-ul meu: “Tocmai am achizitionat un astfel de set. Am verificat codul produsului si rezulta ca el este original dar este expirat de doi ani. Produsul e fabricat in 2012 si termenul de garantie este de 3 ani. Concluzie: produsul a expirat din 2015”. In scurt timp imi vine un mail in care mi se spune ca review-ul nu a fost aprobat pentru ca nu respecta regulile de publicare. Apoi mai primesc un email in care o doamna de la reclamatii clienti eMag imi cere numarul facturii pentru a verifica cele spuse de mine in review. Bonnnnn….
Pasul 2.
Sun la eMag. Vorbesc cu o d-ra de la Relatii Clienti si mi se spune ca nu se poate returna pentru ca l-am desfacut. Adica i-am scos capacul, iar capacul la un parfum deschis pentru prima data face un click. Ei, cine va deschide a doua oara acest parfum isi va da seama din acest motiv ca s-a umblat la el. Iar eu in gandul meu imi spun prezidential… ghinion….
Pasul 3.
Imi trimit sotul inapoi in Baneasa sa il returneze totusi. I se spune din nou ca s-a umblat la el si ca nu poate fi luat inapoi + ca, pe cutie scrie ca produsul expira la nu stiu cate luni de la desfacere, deci scrie cand expira intr-un mod mai criptic, mai ciudat…
Pasul 4.
Suparata pe situatie, cu banii luati si parfumul de nefolosit, sun la Protectia Consumatorului. Vorbesc cu o doamna, spre surprinderea mea, foarte draguta. Imi asculta povestea calm si imi da dreptate. Produsul trebuie dat inapoi si am tot dreptul sa imi primesc banii inapoi pe el. Prind curaj.
Pasul 5.
Scriu un email doamnei care ma rugase sa-i trimit un numar de factura pentru produsul despre care am scris review-ul conform caruia era expirat. Ii explic doamnei unde am verificat produsul, ii trimit linkuri de pe doua site-uri, nu unul, pe care scria ca produsul e expirat, ii spun ca produsul e oricum toxic (verificat pe un alt site credibil) si neexpirat, daramite expirat de doi ani, cam ce efecte ar putea avea el asupra unei domne insarcinate, si ii reamintesc ca vreau banii inapoi.
Pasul 5. Victorieeeee!!!!
Imi da replay rapid doamna de la reclamatii clienti de la eMag scriindu-mi balsamic dupa nervii, timpul si banii consumati inutil:
“Buna ziua doamna Caraza,
Doresc sa va informez ca va putem lua retur produsul. In cazul in care puteti sa va prezentati din nou in showroom la Baneasa pentru predare, am notat in comanda sa fie stornat produsul.
In caz contra va pot inregistra un formular de retur pentru ridicarea produsului. Produsul o sa fie ridicat de catre un curier de la adresa , urmeaza sa ajunga la noi in deppozit unde o sa fie verificat si stornat. In urma stornarii se poate inregistra o cerere de restituire a banilor. Daca doriti sa va inregistrez un formular de retur va rog sa reveniti un reply la acest e-mail si sa imi comunicati un cont IBAN si un titular de cont.
In legatura cu situatia semnalata doresc sa va informez ca am trimis o solicitare catre furnizor pentru verifcare si pentu a evita astfel se situatiii pe viitor.
Echipa eMAG va multumeste pentru timpul acordat si va sta permanent la dispozitie pentru orice solicitare legata de serviciile noastre.”
Bravo!!!
Deci… ochii cat cepele! Verificati si nu va lasati intimidati sau fraieriti! Succes!
Am citit articolul, este scris frumos, insa e un mic detaliu destul de important :))
Acel sticker care apare in poza este un cod de ordine interioara, al celor de la EMAG, am verificat chiar eu pe alte produse comandate de la ei (carti, scutece, servetele) si acel sticker care se poate observa “EMG” din cod, cum ar pune producatorul un cod specific emag pe un produs, nu are nicio logica. Ai introdus pe checkcosmetics.net un cod de depozit, daca mai ai produsul te sfatuiesc sa bagi codul de pe sticla, nu coduri aplicate prin depozite… Cumpar frecvent din dutyfree, iar cei de acolo mi-au explicat cum sta treaba cu codurile care apar pe ambalaje si pe sticle iar acestea trebuie sa coincida.
Sunt client fidel emag pana la proba contrarie, insa nu m-ai convins 😉 prin articolul scris. O seara placuta !
Pe site am verificat codul produsului P1264374, nu cel cu EMG. Daca il introduci pe acela, site-ul iti va spune ca nu e corect, nu iti da data de fabricatie, cum se intampla in cazul codului corect. Verifica-l pe cel cu P si vezi ce vei descoperi:)
Multumesc , tocmai m-ai convins să nu cumpăr de pe emag parfumuri grație acestui articol foarte frumos scris și explicit!Brovo!
Și eu am cumpărat de curând un set apa de parfum + loțiune de corp Versace Cristal Noir vândut de eMag. Evident l-am desfăcut și l-am probat, surpriza tine fix 15 minute și nu miroase la fel că parfumul meu anterior sau că cel din Sephora ( am mers și am făcut probă). Evident mi-au dat cu praf de mers când am mers să-l returnez. Deci, AM FOST FURATA DE CATRE EMAG. Banii mei stau la ei în casierie și eu stau cu un fake grosolan. Mi-au vândut apa cu zahar.
Ai verificat codul parfumului pe site-ul checkcosmetic.net? In felul acesta vei vedea anul de fabricatie si daca poate fi considerat expirat. Daca se confirma ca e prea vechi poti face reclamatie la Protectia Consumatorului. Sigur iti vor da castig de cauza:)
Eu cumpar de obicei din duty-free sau mai rar din parfumerii online , dar avand un mare apetit pentru parfumuri, am zis sa incerc si unul din magazinele online romanesti, deh sa nu zic ca nu ….
M-am hotarat sa experimentez cu un parfum de pe elefant.ro, Jasmine Noir- BVLGARI. Eram pregatita sa fiu dezamagita si….asa a fost. In primul rand ca preturile sunt mult prea mici, nici cea mai buna oferta gasita in strainatate si sunt multe nu se compara cu ce gasesti pe aoro, emag sau elefant. Nu are cum! In al doilea rand “parfumul” era foarte slab, eu avand si originalul pentru comparatie. Acceptand faptul ca mi-am luat o teapa asumata si ca nu pot returna produsul pentru ca l-am deschis, l-am pastrat cu gandul ca merge de-o piata/parc/etc. Problema e ca de cele 2 ori cat l-am folosit am avut greturi, stari de voma si dureri de cap. Am studiat niste forumuri si am dat de oameni patiti ca si mine si carora le-au fost returnati banii de elefant.ro chiar daca au deschis produsul. Am facut si eu acelasi lucru, am returnat si mi-am primit banii inapoi fara niciun comentariu din partea lor.
Concluzia experimentului: decat fake-uri ieftine si periculoase pentru sanatate, mai bine: caut promotii in strainatate , cumpar online de pe douglas, marionnaud sau Sephora cand au promotii bune sau cumpar parfumuri mai mici si mai multe.
Astăzi am returnat către emag un parfum Alaia și sper sa-mi primesc banii înapoi.Am fost fericită când am descoperit că emagul vinde la un pret promoțional acest parfum pe care mi-l doream de când l-am văzut intr-o parfumerie în Italia.Imi rămăsese gândul la el și era bifat ca fiind următorul parfum pe care mi-l voi cumpara. Făcusem deja cumpărături (2 parfumuri)și nu l-am mai luat și pe al 3-lea.A trecut un an și chiar mă gândeam că în decembrie imi voi face cadou un Alaia cu ocazia sărbătorilor dacă tot merg în concediu in afara. Emag mi-a adus surpriza inainte la un pret bunicel,dar surpriza s-a dovedit a fi catastrofă când am primit pachetul.si am descoperit o cutie de parfum ambalată bizar fără tipla,cu un “sigiliu”pe capacul cutiei,ceva ce nu aduce nici pe departe cu un parfum original.Nu am desigilat cutia și am anunțat la rel clienți că nu doresc un fake și că îmi vreau banii înapoi.Astazi am returnat produsul intact așa cum a venit și să vedem în cât timp imi intra banii în cont. Sper că nu e nevoie de OPC,dar în România totul e posibil.Regret întâmplarea pt.ca am sperat că o companie cu renume nu se murdareste la modul acesta. Este prima și ultima dată când mai comand un parfum online.
Toate parfumurile vandute de emag (si nu ma refer aici la parteneri marketplace, si la emag), elefant si aoro sunt fake-uri mizerabile, am patit-o de nenumarate ori, nu mi-a venit sa cred ca emag se preteza la asa ceva… Nu va lasati sedusi de preturile mici si nu va irositi banii! Sunt copii nereusite, nu persista deloc. Singrul loc de unde am luat numai parfumuri originale, pe care le cunoasteam si le-am putut compara cu cele cumparate din duty-free de pe aeroporturi din Vest este Sephora. Despre Kendra, in schimb, am anumite dubii…
Eu m-am tepuit rau cu Kendra…
Testerul era perfect OK, dar parfumul (nu EPD, nu EDT) cumparat mirosea mai slab decat un ceai cu menta…
Din punctul meu de vedere, mai degraba cumpar de pe la romii din Obor…
Mda, de cand cu marketplace pe Emag au inceput sa apara multe fake-uri. Din acest motiv, e bine sa le verifici autenticitatea. Exista site-uri speciale pentru verificarea cat de original este un parfum.