Colin Firth si Emily Blunt pot fi vazuti de maine, 14 iunie, in cinematografele de la noi in productia LUMEA LUI ARTHUR NEWMAN, a carei regie este semnata de Dante Ariola. Pe scurt, filmul spune povestea lui Wallace Avery (Colin Firth) care s-a săturat de viaţa lui. Divorţat, cu un fiu cu care nu mai păstrează legătura, nemulţumit de viaţa lui amoroasă, decide că a venit timpul să aplice o soluţie radicală. Renunţă, pur şi simplu, la viaţa lui, cumpărându-şi o nouă identitate, ca Arthur Newman, şi pleacă apoi, spre ţinutul său de vis, Terre Haute, Indiana, unde e convins că are o şansă să lucreze ca jucător profesionist de golf. Ideea lui Wallace de a primi o a doua şansă în viaţă este să devină o altă persoană. În călătoria sa e bulversat de o tânără, Michaela Fitzgerald (Emily Blunt), pe care Arthur o descoperă leşinată pe marginea piscinei motelului unde stătea. Ei îi ia numai câteva ore ca să descopere înşelătoria lui Wallace cu falsa identitate. Lui îi ia mult mai mult ca să descopere înşelătoria ei…
Iata mai jos un scurt interviu cu Dante Ariola, regizorul filmului, si cel mai in masura sa vorbeasca despre Lumea lui Arthur Newman:
Vorbiţi-ne despre LUMEA LUI ARTHUR NEWMAN. Cum aţi descrie dvs. filmul?
Pentru mine e un film despre identitatea proprie, mai precis despre cine îti doreai să fii şi cine ai ajuns. E interesant să dai deoparte toate straturile unui personaj ca să-i descoperi sinele autentic care se ascunde în spatele lor. E o experienţă a descoperirii de sine care nu se aseamănă cu niciuna din vreun alt film făcut până acum.
Ce v-a determinat să faceţi acest film?
Îmi place ideea de a spune o poveste în care antagonistul există doar în mintea ta.
Ne puteţi vorbi despre evoluţia proiectului?
De la momentul în care i-am trimis scenariul lui Colin până la faza finală a trecut un an şi jumătate. Pentru mine ori pare că au trecut ani, ori că a fost ieri.
Cum a decurs colaborarea cu scenarista Becky Johnston?
Becky ştie cum să lucreze în echipă. În mod ironic, ea era dispusă să facă mai multe schimbări, dar eu voiam să încerc să păstrez tonul special al primei variante de scenariu, care a fost scris acum 20 de ani. Avea o calitate atemporală pe care voiam să o păstrez. Mi-a lăsat impresia acelor filme din anii ’70 de care eram obsedat când creşteam.
LUMEA LUI ARTHUR NEWMAN are în distribuţie actori remarcabili, precum Colin Firth, Emily Blunt, sau Anne Heche, ca să numim numai câţiva. Ce ne puteţi spune despre procesul de casting?
Pentru rolul lui Arthur am avut în minte un singur actor, şi acesta era Colin. I-am trimis scenariul, apoi am mers la Londra ca să-l întâlnesc. Când l-am cunoscut am ştiut imediat că el e Arthur, că rolul i se potrvieşte perfect. Am discutat şi despre ce actriţă ar fi suficient de cameleonică pentru rolul lui Mike, şi imediat a intrat în discuţie numele lui Emily, aşa că totul s-a rezolvat mult mai repede decât ne aşteptam. M-am gândit că Anne ar fi potrivită pentru că ar aduce ceva neaşteptat personajului ei şi interacţiunii cu Kevin, care ar fi trebuit să fie mai mult decât una maternă. Cât despre Emmet Walsh, a fost dintotdeauna visul meu să lucrez cu el.
Cum v-aţi pregătit actorii pentru roluri înainte de începerea filmărilor?
Am discutat cine erau personajele cu adevărat. Cine erau ei, în spatele identităţilor pe care şi le-au asumat. Becky a creat poveşti personale elaborate pentru Colin şi Emily, oferindu-le, astfel, posibilitatea de a vedea ce e dincolo de aparenţele momentului în care se aflau când începe povestea lor.
Cât de mult s-a schimbat scenariul odată ce aţi început filmările? În film s-a folosit şi material care nu era prins în scenariu?
Nu mult. Am adăugat câteva scene pentru a aprofunda ideea că Arthur şi Mike îşi asumă noi identităţi.
Ca regizor, care a fost cel mai dificil moment, sau ce lecţie importantă aţi învăţat pe parcursul realizării acestui film?
Cred că cea mai dificilă misiune a fost să găsesc tonul potrivit şi să găsesc echilibrul între emoţiile veritabile şi absurdul situaţiilor. Actorii au muncit enorm într-o perioadă de timp foarte scurtă. A fost important să creez un spaţiu în care să se poată desfăşura.
Ce v-aţi dori să reţină spectatorii din filmul dvs.?
Poate să se întrebe dacă trăiesc o viaţă autentică, sau şi şi-au asumat nişte identităţi, doar?
La ce proiect lucraţi acum?
Lucrez la dezvoltarea proiectului “Burnt Orange Heresy”, scris de Charles Willeford, şi adaptat de Scott Smith.
Comentarii recente