Concursul „Tribut Valorilor Culturale Româneşti” este un concurs naţional şi reprezintă a treia etapă a campaniei naţionale de responsabilitate socială „Români pentru o lume”, ce îşi propune să promoveze valorile naţionale şi să încurajeze tânăra generaţie în a-şi urma visul, indiferent de segmentul cultural în care activează.
Concursul se va desfăşura online pe website-ul campaniei romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook „Români pentru o lume”. Înscrierea în acest concurs se va face în perioada 2 septembrie – 14 octombrie 2013 şi oferă tinerilor români, orientaţi către cultură, oportunităţi prin care aceştia: pot fi descoperiţi, pot înregistra debut artistic, pot fi promovaţi, pot performa, pot primi burse care să le asigure progresul necesar în a deveni viitorii reprezentanţi ai culturii româneşti.
Concursul îşi propune să contribuie la crearea unei noi imagini a României, o imagine construită în timp, pe un sistem corect de valori, ce inspiră încrederea că succes este un cuvânt care defineşte naţiunea noastră. Acest concurs, fără precedent, este organizat la nivel naţional, în scopul de a descoperi în tânăra generaţie noi valori ce vor fi susţinute să performeze şi să devină noii reprezentanţi ai culturii româneşti.
Categoriile concursului sunt:
Muzică clasică: Canto, Vioară, Pian, Nai, Instrumente cu corzi grave (violă, violoncel, contrabass), Instrumente de suflat (flaut, oboi, clarinet, fagot), Instrumente de alamă (trompetă, corn, trombon, tubă)
Arte plastice: Pictură, Sculptură
Teatru şi film: Actorie, Regie teatru, Regie film, Imagine
Dans clasic: Balet – interpretare, Balet – coregrafie, Dans contemporan – interpretare, Dans contemporan – coregrafie
Literatură şi filozofie: Poezie, Proză scurtă, Eseu filozofic
Participanţii nu au dreptul să se înscrie de mai multe ori la aceeaşi secţiune sau la mai multe categorii/subcategorii.
Pot participa la acest concurs toate persoanele fizice, cetăţeni români, rezidenţi în România sau în alte ţări, având în momentul înscrierii vârsta maximă de 25 ani.
Perioada desfăşurării concursului: 2 septembrie – 28 noiembrie 2013.
Regulamentul concursului, dar şi alte detalii despre desfăşurarea lui, sunt disponibile pe www.romanipentruolume.ro.
————————————————————-
„Români pentru o lume” reprezintă un omagiu adus marilor personalităţi româneşti ce au adus mândrie şi glorie României, peste tot în lume şi aduce în atenţia fiecăruia dintre noi pe co-naţionalii noştri care, prin activitatea lor, rămân nemuritori. Finalitatea acestei campanii o constituie organizarea unui concurs naţional online (pe www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume) de tribut adus culturii sau unei personalităţi anume, prin care oameni din domenii diferite ale culturii se vor putea înscrie astfel încât să dedice o pictură, o compoziţie, o sculptură, un poem, etc. În urma unui vot de specialitate şi prin votul sponsorilor, cei selectaţi vor merge în finală, unde vor fi jurizaţi de către un juriu de specialitate şi de către public. Câştigătorii vor primi burse de studiu în România şi în străinătate.
Parteneri principali: Primăria Sectorului 1 Bucureşti
Parteneri: Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu, Muzeul Naţional al Literaturii Române, Muzeul Naţional George Enescu, Universal Music Romania.
Sponsori: Amgen; Asirom; Aristocrat Events Hall; BASF; Birou de Arhitectură Pintilie; Casa Anke; Gilescu, Văleanu şi Partenerii; IBIS Hotels; DB Schenker; Intesa Sanpaolo Bank; RIFIL; Sense; Ţuca Zbârcea & Asociaţii; DSV SOLUTIONS, Mobilorama.
Parteneri media: Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, Money TV, Spectacular TV, Getica OOH, Defi România, Flash, Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City, Cocor, Rebus, Observatorul Cultural, Q Magazine, Ziarul Ring, Revista Centrul Vechi, Deutsche Zeitung, Şapte Seri, Academia Caţavencu, România Liberă, eva.ro, cinefan.ro, stirifeldefel.ro, Oglinda literară, egophobia.ro, avocatnet.ro, lsrs.ro, Book Mag, Art Act Magazin, Revista NOMEN ARTIS, Calendar Evenimente .
Comentarii recente