Sambata, 9 aprilie, de la ora 20.00, National Geographic te invita sa arunci o privire intr-o uzina Ferrari in cadrul unui nou episod din seria Megauzine. In cazul Ferrari, termenul de megauzina se traduce prin: facilităţi de producţie care includ un complex de 45 de clădiri, cu o suprafaţă echivalentă cu cea a 50 terenuri de fotbal, un tunel aerodinamic, un circuit de teste lung de trei kilometri, un plafon de sticlă ce permite iluminarea naturală a spaţiilor de lucru şi a arborilor ce asigură o umiditate interioară optimă.
In episodul de maine veti afla “secretele” modelului Ferrari 599 Fiorano – cel mai rapid şi mai puternic automobil de serie, capabil să atingă o viteză de peste 300 km/h. Comercializat la un preţ ce depăşeşte un sfert de milion în dolari, Ferrari 599 Fiorano reprezintă o îmbinare dinamică între performanţele de vârf ale unui bolid de curse şi interiorul luxos al unei maşini sport.
Pentru realizarea acestui automobil, uzina Ferrari a ajuns să joace un dublu rol: pe de-o parte cel de conglomerat al tehnologiilor de vârf, pe de altă parte cel al unui veritabil studio de artă. Uzina este o capodoperă arhitectonică, atelierul de motoare beneficiind de prezenţa indoor a unor arbori ce asigură calitatea aerului şi umiditatea optimă, necesare în procesul de producţie.
Motorul modelului 599 Fiorano, care însumează 800 de componente, este asamblat în întregime manual. Şasiul este şi el examinat în 800 de puncte diferite, roboţii utilizaţi fiind capabili să identifice cel mai mic defect.
Vopsitoria are pereţii din sticlă, etanşarea perfectă a spaţiului din interior asigurând evitarea neuniformităţilor în procesul de acoperire.
Pentru realizarea tapiţeriei sunt necesare 30 de ore, croitorii folosindu-se de lasere pentru obţinerea unor tăieturi de mare precizie.
La final, înaintea ieşirii prin poarta uzinei, fiecare maşină este supusă testelor pe propria pistă de încercări.
Daca esti pasionat de aceasta marca auto, iata mai jos cateva informatii pe care trebuie sa le stie orice fan adevarat al modelului Ferrari 599 Fiorano:
* Ferrari 599 Fiorano cântăreşte o tonă şi jumătate şi este cel mai rapid şi mai puternic automobil de serie construit vreodată de Ferrari. Maşina, al cărei preţ depăşeşte suma de 260.000 de dolari, atinge viteza maximă de 330 km/h, iar construcţia sa necesită două luni.
* Schimbarea treptelor de viteză se face aproape instantaneu, fiind suficientă o singură zecime de secundă pentru a trece într-o treaptă de viteză superioară sau inferioară. Adică de zece ori mai repede decât în cazul unui automobil de serie obişnuit.
* Proiectate în Statele Unite ale Americii, amortizoarele utilizate în suspensia modelului 599 Fiorano sunt rodul unui concept revoluţionar, locul uleiului fiind luat de un fluid magnetic.
* Sistemul de control al tracţiunii procesează datele culese de pe senzorii amplasaţi pe roţi şi modifică dinamica maşinii astfel încât să ofere celui aflat la volan un control cât mai bun. În condiţii de evoluţie pe pistă umedă, sistemul diminuează viteza de schimbare a treptelor, eliminând riscul patinării.
* Realizate din aliaj de aluminiu, jantele modelului 599 Fiorano beneficiază de o rezistenţă maximă în condiţiile unei mase reduse. Lăţimea anvelopelor este de două ori mai mare decât în cazul unui automobil obişnuit.
* Ferrari 599 Fiorano are un motor V12 care generează 620 CP. Masa acestuia reprezintă o cincime din greutatea totală a maşinii.
* Chiulasa şi blocul motor sunt obţinute prin turnare în matriţe realizate din nisip şi răşină. Fiecare matriţă poate fi utilizată o singură dată.
* După şapte minute, aliajul este suficient de rece pentru ca matriţele să fie înlăturate. Elementele astfel rezultate sunt supuse unui control cu raze X, acesta având ca scop evidenţierea eventualelor defecte de turnare.
* Fiecare din cele 800 de componente ale motorului reprezintă rodul unui proces tehnologic manual. Matriţele de turnare au nevoie de cinci ore pentru a fi finalizate.
* Energia zilnică necesară pentru topirea celor 1,8 tone de metal în cuptorul turnătoriei este echivalentă cu cea folosită timp de un an pentru iluminarea unei case.
* Profilul aerodinamic al caroseriei modelului Ferrari 599 Fiorano reprezintă o aripă întoarsă de avion. La viteze mari, curentul de aer induce o portanţă negativă, tradusă prin apariţia unei forţe aerodinamice de apăsare, cu influenţă directă asupra tracţiunii şi manevrabilităţii. La 330 km/h, valoarea acestei forţe este echivalentă cu greutatea a 180 de kilograme.
* Şasiul modelului Ferrari 599 Fiorano este realizat în întregime dintr-un aliaj de aluminiu. Capabilă să reziste impactului la mare viteză, structura şasiului susţine motorul V12 cu masa de 230 kg, oferind în acelaşi timp suportul pentru suspensie şi trenul de rulare.
* Cu o caroserie în întregime din aluminiu, Ferrari 599 Fiorano este una din cele mai uşoare maşini construite vreodată.
* În cadrul procesului de control al calităţii, un robot verifică şasiul în 800 de puncte diferite pentru detectarea eventualelor defecte.
* Înainte de aplicarea vopselei, fiecare caroserie Ferrari 599 Fiorano este supusă unui tratament anti-coroziv secret care asigură obţinerea unui strat de protecţie foarte fin şi, în acelaşi timp, încărcarea electrostitică pozitivă a caroseriei.
* Încărcarea electrostatică pozitivă asigură o aderenţă foarte bună a primului strat de vopsea; Procesul de vopsire este realizat cu ajutorul roboţilor, aceştia fiind capabili să realizeze un strat cu grosimea unui fir de păr.
* Camerele de vopsire sunt închise ermetic pentru a se evita formarea curenţilor de aer care să devieze particulele şi să creeze un finisaj neuniform.
* Grosimea vopselei de pe Ferrari 599 Fiorano este măsurată ultrasonic cu o precizie de până la o miime de milimetru.
* Tăierea, coaserea şi montarea bucăţilor de piele folosite pentru tapiţeria interioară a unui Ferrari 599 Fiorano durează, în medie, 30 de ore, fiecare piesă de interior fiind creată manual.
Comentarii recente