In viitor, va veti putea bucura in zilele suprasolicitante de la serviciu de o consolare plina de caldura venita din partea unui prieten drag printr-o cyber-imbratisare, cel putin asa spun oamenii de stiinta de la Nanyang Technological University din Singapore…
Intr-adevar, in prezent ideea pare mai degraba desprinsa din filmele SF, dar oamenii de stiinta ne dau asigurari ca revolutionarea imbratisare in cyber-space este in studiu de ani de zile si ca nu va mai dura mult pana cand va face parte din activitatile noastre familiare pe Internet. Sistemul se bazeaza pe niste echipamente senzoriale bazate pe mult premiata inventie Hug-Shirt, care permitea parintilor si copiilor sa schimbe imbatisari atunci cand se aflau la mii de kilometri distanta unii de altii. Daca ursuletii Teddy dotati cu senzori care simteau cand erau imbratisati de un parinte si transmiteau copiilor senzatia prin intermediul unui sacou special dotat cu fire de cupru incalzite nu a avut mare succes, inventia de fata promite a fi mult mai bine pusa la punct si mai usor de utilizat. Asadar, Dzmitry Tsetserukou, profesor asistent la Universitatea Toyohashi a inventat un robot “purtabil” numit “iFeel_IM!” al carui prototip arata ca un set de chingi conectate simultan la un ham si care, permite celor care il poarta sa simta senzatiile celor cu care converseaza online. Atunci cand este conectat la un computer, robotul foloseste o serie de senzori si motoare pentru a putea imita o imbratisare precum si alte senzatii ca: anumite tipuri de batai ale inimii, senzatia de fluturasi in stomac sau senzatia de furnicaturi pe coaloana vertebrala. Folosind software-ul special acesta identifica emoţiile exprimate in cadrul mesajelor primite si ofera ca raspuns senzatii fizice adecvate. Profesorul Tsetserukou a spus ca in momentul de fata robotul identifica cu o precizie de 90% senzatiile de bucurie, frica, furie si tristete si ca in curand alte 9 senzatii vor fi identificate cu aceeasi precizie. Aplicatia ar putea deveni in viitor o componenta banala a bluzelor si tricourilor pe care le purtam.
Dl Tsetserukou a spus ca a decis sa nu includa excitarea sexuala in produs, deoarece acest lucru ar fi compromis scopul sau, acela de a imbunatati conexiunea emoţionala pe Internet.
Comentarii recente